TERENGGANU DARUL IMAN

TERENGGANU DARUL IMAN

Sunday, October 30, 2011

Agenda Kebajikan Mahasiswa UKM




Satu Mesyuarat Kebajikan telah diadakan pada 27 Oktober 2011 jam 8.30 malam di Bilik Gerakan HEP. Mesyuarat yang diadakan ini dipengerusikan oleh MPP Izzuddin Pisol selaku Pengerusi Biro Kebajikan & Aduan PMUKM melibatkan Exco Kebajikan JAKSA, Persatuan Anak Negeri dan Persatuan Mahasiswa Fakulti.

Agenda dimulakan dengan aluan dari pengerusi kemudian kepada tayangan video. Kemudian, Pengerusi Urusetia Kebajikan Pelajar JPPEL, Saudara Khair Bin Sujud memulakan bicara sebagai pengenalan Unit Kebajikan Pelajar.



Susulan daripada itu, setiap perwakilan dari kolej, fakulti dan anak negeri memulakan aduan kebajikan kepada saudara Izzuddin. Kebanyakan isu yang dibangkitkan berkaitan keselamatan dari haiwan liar, bantuan kewangan, kemudahan prasarana dan pelbagai lagi.

Perbincangan isu yang dibangkitkan diselangseli dengan cadangan penambaikan. Di peringkat PMUKM akan mengusulkan cadangan dan aduan kepada pihak berkaitan.

Mesyuarat tamat diakhiri dengan jamuan ringan.

Sokongan dari masyarakat kampus amat dihargai kerana PMUKM serius dalam memperjuangkan KEBAJIKAN sebagaimana KEBAJIKAN adalah paksi perjuangan PMUKM demi kebaikan bersama.

0 comment: