TERENGGANU DARUL IMAN

TERENGGANU DARUL IMAN

Thursday, December 8, 2011

Salurkan aduan anda!!

Info berkaitan kebajikan Mahasiswa UKM dari PMUKM:
[PENGUMUMAN] Salurkan aduan anda !
Perhatian kepada rakan-rakan mahasiswa UKM yang dihormati.

Untuk memudahkan urusan rakan-rakan mahasiswa menyalurkan aduan-aduan berkenaan kemudahan awam di UKM, dengan ini kami lampirkan capaian ('link') untuk rakan-rakan membuat aduan secara terus.

- Aduan UKM-Jaring WiFi: http://www.jaring.my/ukm/index.cfm?cont=wifi_feedback
- Aduan Kerosakan (JPP)*: http://www.ukm.my/sak/sak02Aduan.cfm
*Aduan boleh dilakukan oleh kakitangan UKM sahaja
Persatuan Mahasiswa UKM (PMUKM) juga menyediakan Borang Aduan Kebajikan secara-talian (online) bagi sesiapa yang tidak berkesempatan bertemu dengan mana-mana MPP. Borang aduan tersebut boleh didapati di capaian berikut.
Dan tidak lupa, Persatuan Mahasiswa UKM (PMUKM) menyarankan rakan-rakan untuk membuat aduan melalui Sistem Aduan Dalaman Pelajar (SADP) di capaian www.ukm.my/sadp.

Melalui SADP, rakan-rakan boleh melakukan sebarang aduan berkenaan pengurusan Hal-ehwal Pelajar, hal-hal yang berkaitan dengan perkhidmatan kepada pelajar, penyelewengan kewangan, rasuah dab juga penyalahgunaan kuasa.

Sebagai contohnya penipuan, pemalsuan dokumen, pemarkahan kursus yang tidak munasabah, sijil kelayakan, membocorkan dokumen rasmi seperti kertas soalan, membuat tuntutan palsu atau penyalahgunaan jawatan untuk kepentingan peribadi.

Di dalam aduan tersebut, rakan-rakan diharapkan memberi maklumat lengkap terutama dari segi tarikh, masa, tempat dan orang yang terbabit perkara berikut perlu diambil perhatian. Aduan juga diharapkan bukan berbentuk hasad dengki tetapi lebih kepada kebajikan dan kepentingan organisasi.



Diharapkan dengan makluman dan informasi tersebut, rakan-rakan akan menggunakan kemudahan dalam-talian (online) yang terdapat di dalam UKM ini dengan sebaik-baiknya.

BERSAMA MAHASISWA MEREALISASI VARSITI

0 comment: